vrijdag 10 september 2010

Buis les Baronnies - Chabeuil

Maandagochtend 23 augustus wordt ik wakker met enigzins een vermoeid gevoel in de benen. Ik neem de tijd om mijn spullen in te pakken, en tegen 9 uur ben ik klaar voor vertrek. De franse ligfietsers zijn net vertrokken voor een toertochtje in de omgeving, een paar achtergebleven ligfietsers vormen mijn afscheidscommité. In Buis les Baronnies zwaai ik nog even naar Marc Lesourd, en niet veel later ben ik echt op weg naar huis.
Forêt de Saou
Vanaf Buis rijd ik richting Nyons, waar ik vervolgens in Valreas de groene route naar de Middelandse zee op zal pakken ( maar dan in tegengestelde richting natuurlijk ). Het klimmen met de bagage haalt behoorlijk de snelheid eruit. Met 6 a 7 km per uur neem ik verschillende hellingen die ongeveer 2 a 3 km lang zijn. Vanaf Nyons naar Valréas is echter een mooie lange afdaling. Ik herken de weg van de heenweg met de camper naar Buis. Mijn GPS geeft de route aan, ik geniet van de omgeving en heb nog wat spanning van het nu echt alleen op reis zijn. Fruitkraampjes en zonnebloemen zijn het thema van vandaag, de vermoeidheid in de benen is verdwenen. In het  middeleeuws aandoend plaatsje Taulignan stop ik voor een korte pauze. Een tafeltje verder zitten wat Nederlanders die ook aan het fietsen zijn, ik sla 2 orangina's achterover, laat mijn bidons bijvullen achter de bar ( ze hebben gewoon koud bronwater op de tap hier ). De kilometers glijden onder mijn wielen door, de vermoeidheid blijft weg, maar de eerste beklimming van betekenis dient zich aan. Omdat ik de route alleen in de gps heb, weet ik niet wat me verder te wachten staat, de gps navigeert 2 dimensionaal, dus hoe lang de beklimming is weet ik pas als ik boven ben. 7 kilometer verder zit ik op de top van 481 meter, de afdaling is ongeveer even lang. Ik bevind mij in de Drôme, en bij Pont de Barret stop ik bij een restaurant voor wat eten. Een schaaltje lasagna gaat er natuurlijk wel in, het duurt echter wel ruim een uur voor ik weer verder kan, met weer aan de tap gevulde bidons stap ik op. In Foret de Saou steken indrukwekkende rotspartijen in de lucht, naast de weg een kabbelend stroompje waar ik even mijn voeten in ga laten afkoelen. Vanaf Crest begin ik toch wel wat vermoeid te raken, Wanneer de route over een smal en heuvelig weggetje voert met de nodige steile klimmetjes kijk ik uit naar een slaapplek. In Chabeuil kom ik een camping a la Ferme tegen, camperen bij de boer dus. Als avondeten warm ik de bij de wedstrijd gekregen vegetarische burgers op, met noodles erbij. Even douchen, en ik duik de slaapzak in, ik bedenk mij dat de 130km van vandaag volgens de oorspronkelijke planning niet meegeteld waren, omdat ik eigenlijk dinsdag pas zou vertrekken. Ik lig dus voor op schema. Ik val al snel in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten